Ir à oferta completa

SUPPORT ENGINEER

Porto de Mós - Leiria

Descrição da oferta de emprego

Descrição da Empresa: A b_create é uma startup que desenvolve soluções de software para o setor de vinhos e bebidas. Temos uma base de clientes extensa que inclui algumas das maiores empresas de vinhos e bebidas de Portugal e clientes em Espanha e na América Latina. No seguimento do nosso processo de crescimento e internacionalização, estamos à procura de um Support Engineer para se juntar à nossa equipa, onde terá a oportunidade de crescer e aprender num ambiente dinâmico e colaborativo. Descrição da Função: como Support Engineer, será responsável por fornecer assistência e suporte aos pedidos de clientes da b_create e contribuir para a manutenção da integridade da plataforma. Deverá também ser capaz de resolver problemas técnicos que surjam, assegurando que os clientes recebem respostas rápidas e eficazes e contribuindo para a melhoria do user-experience e do sistema em geral. O candidato ideal deve ter um forte interesse em tecnologia, programação e resolução de problemas. Responsabilidades: Fornecer suporte técnico de primeira linha tanto a clientes como à equipa interna. Registar e monitorizar issues utilizando o software de gestão de helpdesk, garantindo que todos os incidentes e pedidos são documentados com passos detalhados de resolução. Diagnosticar, solucionar e escalar problemas não resolvidos para a equipa de desenvolvimento quando necessário. Monitorizar e garantir o bom funcionamento da solução em cada cliente. Colaborar com a equipa para identificar e implementar melhorias na plataforma e no serviço de suporte. Manter documentação precisa sobre problemas de suporte comuns e procedimentos de resolução (knowledge base). Desenvolver guias de utilizador, guias de instalação e documentação de resolução de problemas. Requisitos: Licenciatura (ou superior) em TI Conhecimento de ambientes Windows Server (on-prem ou cloud) e administração de Active Directory Experiência com SQL Server (jobs SQL, backups/restauros). Conhecimento de web services (SOAP/REST) Compreensão de resolução de problemas de rede relacionados com aplicações cliente-servidor, tais como VPN ou problemas de firewall. Experiência com .NET e ASP.NET, incluindo desenvolvimento de aplicações web com Razor e JavaScript Familiaridade com a ferramenta Hangfire para gestão de tarefas em background Fluência em inglês; conhecimentos em espanhol são preferenciais Capacidade de comunicação eficaz e trabalho em equipa Oferecemos: Oportunidade de aprendizagem num ambiente de trabalho dinâmico. Desenvolvimento profissional numa empresa em crescimento. Possibilidade de integração na equipa após o estágio Enviar CV para Poderá encontrar o anúncio original publicado em: https://www.itjobs.pt/oferta/491732/support-engineer
Ir à oferta completa

Detalhes da oferta

Empresa
  • B.Create
Localidade
Endereço
  • Indeterminado - Indeterminado
Data de publicação
  • 04/11/2024
Data de expiração
  • 02/02/2025
Technical Support Specialist
Cluster OSL

Over 2 years of customer support/technical support experience... professional career progression and support throughout your career development... nice-to-have: 6 months’ experience in a technical support role... about your role provide exceptional technical support by handling inbound queries about......

Support Client Français Streaming – Télétravail, Début 9.10!
ProRekruter

We are looking for you, entrusted with the support of our customers... ✅ urgent support client français pour service de streaming – télétravail – début 9... 10!fr: urgent! / support français – service de streaming / bureau à domicile / début 9... ✅ as a customer support you will:• support of all customers’......

German Customer Support - 5000€ signing bonus
SpotOn Connections

Our client is looking for a german customer support to join their growing team in lisbon – portugal... this project is a support line for one of these services - the best-loved video streaming website in the world... you will be part of a multicultural team based in lisbon, where you will provide outstanding......

Dutch Customer Support - 5000€ signing bonus
SpotOn Connections

Our client is looking for a dutch customer support to join their growing team in lisbon – portugal... this project is a support line for one of these services - the best-loved video streaming website in the world... you will be part of a multicultural team based in lisbon, where you will provide outstanding......

Automation and Robotics Engineer
TECNICOAT, LDA

Provide technical support and training to internal teams... please include 'automation and robotics engineer application' in the subject line... position overview: we are looking for a creative automation and robotics engineer to contribute to the design, development, and implementation of cutting-edge......

Technical support (m,,f) : italian consumer goods
Personalbüro u. herrmann

Use three different software programs during the support process... start: asaptasks: offer first-class tech support to clients after sales for various domestic appliance brands... provide customer tech support via phone and email, serving as the client's first point of contact......

Senior Data Engineer
FÓRUM SELECCAO

Fórum selecção is looking for a senior data engineer (m/f) for a corporate bank main activities: - design high-performance data pipelines (etl) to feed a dwh using state of the art data engineering techniques according to business specifications; - implement flow automation through ci/cd pipelines and......

Mechanical Engineer (m/f) | Lisboa
Claire Joster by Selection

Claire joster is currently recruiting for a portuguese company of power generating, oil&gas; and material handling sectors, which intends to strengthen its internal structure with the integration of a mechanical engineer (m/f) in lisbon... function as a mechanical engineer, you will be responsible for:......

Customer Support Advisor Turkish
SmartRecruitments

As a turkish customer support advisor, you will:-assist clients via inbound calls, chat, or e-mail in the after-sales process by answering customers' inquiries and/or attending to potential requests... no previous experience is neededworking schedule time frames: full time 40h/weekwork location: lisbon......

Customer Support Agent (m, f) Turkish
Personalbüro U. Herrmann

Fluent in english (at least b2 level)previous experience in customer support roles, ideally from contact centres is preferredpossess excellent writing and verbal communication skills to simplify technical language for non-technical users resourceful and stress resilient personality that can adapt and......