REGULATORY REPORTING SPECIALIST
Descrição da oferta de emprego
Descrição Validar, submeter e monitorar os relatórios regulatórios exigidos pelo Banco de Portugal, incluindo CRC, PARI-PERSI, PAY, entre outros relatórios obrigatórios; Assegurar a precisão e a consistência dos diferentes relatórios regulatórios, realizando verificações cruzadas e controles de validação entre os relatórios e as bases de dados internas; Avaliar criticamente as atualizações regulatórias emitidas pelo Banco de Portugal e garantir a sua implementação dentro dos prazos, em coordenação com as equipes técnicas; Colaborar com outras áreas da empresa em projetos internos, avaliando como esses projetos afetam os relatórios e garantindo que as alterações necessárias sejam identificadas e implementadas; Trabalhar com outras equipes que gerem relatórios regulatórios, como EMF e FINREP, para promover uma visão integrada que permita comparar e reconciliar dados com os reportados ao CRC, assegurando controles consistentes (conhecimento de contabilidade é um diferencial); Participar na criação e implementação de novos processos de relatório regulatório em resposta a mudanças nas regulamentações ou necessidades internas; Contribuir para a melhoria contínua dos processos de reporte, buscando tanto a eficiência quanto a qualidade da informação reportada; Identificar não conformidades e os riscos associados, estabelecendo planos de ação corretiva e garantindo sua execução em colaboração com outras áreas da empresa; Junto com a equipe, implementar e realizar controles que assegurem a qualidade dos dados reportados e identifiquem possíveis inconformidades; Atender aos requisitos do Banco de Portugal, garantindo que todos os controles exigidos sejam implementados e respondendo a quaisquer solicitações de esclarecimento ou auditoria de qualidade do regulador.
Perfil ideal Licenciatura em Matemática, Gestão, Economia ou área similar; Experiência obrigatória em reportes regulatórios e CRC; Mínimo de 3 anos de experiência em análise de dados é uma vantagem; Domínio avançado do Microsoft Office, com ênfase no Excel; Grande interesse por temas de relatórios regulatórios bancários e análise financeira; Conhecimentos em programação SQL e SAS são valorizados; Capacidade analítica e visão crítica acentuadas; Proatividade, comprometimento e senso de responsabilidade.
Vantagens Uma boa oportunidade para o seu crescimento e desenvolvimento profissional.
Detalhes da oferta
- Michael Page Portugal
- Em todo Portugal
- Indeterminado - Indeterminado
- Indeterminado
- 07/11/2024
- 05/02/2025
Job summary: our company is seeking a payroll specialist jr... responsibilities: manage and oversee all payroll functions for the company process payroll on a timely and accurate basis, including tracking hours worked, calculating pay, and deducting taxes and other withholdings ensure compliance with......
Localize legal pages to comply with portuguese laws and regulations... content updates:- update translated product descriptions, ingredients, feeding recommendations, and other related content as needed... your tasks will include, but are not limited to, the following: translation of product content-......
Schedule: full-time schedule of 40 hours a week, monday to friday, with the breaks provided by law... the selected person will carry out the following functions: - ensure service delivered to our customers meets contractual key performance indicator (kpi's); - clarify customer requirements; - probe for......
Why do we say that? we started with three employees in 2020, and today we have more than 300 employees spread across our four offices in lisbon... maintain a respectful tone in all communications, both internal and external, and ensure all communications follow procedures, guidelines, and policies defined......
Requisitos do trabalho you are fluent in italian and english (written & spoken) and have an understandable and clear way to speak and express yourself you enjoy customer contact and know how to deal with challenging customers in a professional and friendly manner ideally, you would already have some......
Responsibilities: you are the first point of contact for our customers and provide advice to their requests regarding their bookings, rental agreements, complaints, and invoices... requisitos do trabalho you are fluent in french and english (written & spoken) and have an understandable and clear way......
Fórum selecção is looking for a records management office (m/f) for a corporate bank main activities: - maintain and update rmo (records management office) policy, procedures and retention schedule;- support the automation of manual processing of regulatory and non-regulatory records;- oversight of day-to-day......
* reporting hiérarchique : reporting au directeur comptable du groupe* participation à la tenue de la comptabilité générale * enregistrement des opérations de trésorerie et lettrage* rapprochement bancaire* comptabilisation des notes de frais* participation à la comptabilité fournisseurs * saisie des......
Tasks: – to be the point of contact of the costumers through a variety of channels – e-mails, phone calls and chat; – verification of needs; – order and process management; – presentation of customized solutions; – client management; – reporting... your job is our work... requisitos do trabalho requirements:......
Analyze existing software implementations to identify areas of improvement and provide estimates for implementing new features... deep understanding of application development lifecycle, integration, support, and maintenance outros dados de posição it is a strong plus if you have: previous banking......