QUANTITATIVE RISK SPECIALIST DETALHES DO TRABALHO | GALP
Descrição da oferta de emprego
Changes starts with our people, where agility, continuous improvement, internal alignment and external focus are the values that define our organization where everyone, without exception, can reach their ultimate potential.
We're counting on your energy ⚡ Quantitative Risk Specialist Mission The Quantitative Risk Specialist will play a key role in identifying, assessing, and mitigating financial risks within the organization.
This position involves developing and implementing quantitative models to analyze risk, evaluating potential financial impacts, and providing strategic recommendations to management.
The ideal candidate will have strong analytical and programming skills, proficiency in risk modeling, and a deep understanding of financial markets.
Whay You’ll Do · Conduct assessments potential market risks associated with new business ventures and strategic operations alignment with the organization’s risk strategy and appetite; · Assess alignment with the organization’s risk strategy and appetite; · Define metrics and indicators that establish risk limits and tolerances (linked with risk appetite), for subsequent cascading to BUs; · Define risk analysis and calculation methodologies, model assumptions, and analytical processes, to develop quantitative models support risk analysis; · Compute the overall risk exposure and position, limits availability and usage, at various aggregation levels; · Utilize statistical methods and financial theories to forecast potential losses and assess risk exposure; · Conduct stress testing and scenario analysis to evaluate the impact of adverse market conditions; · Monitor global and BU-level risk exposure and limits consumption, maintaining adequate mitigation mechanisms and evaluating the effectiveness of controls in place; · Consolidates risk reports that provide a comprehensive view of the organization’s risk profile, with actionable insights for decision-making; · Provide quantitative support for various projects and initiatives and prepare relevant material for Risk forums discussions (e.
.
Risk Management Committee, Market Risk Committee).
What You’ll Need · Bachelor’s or Master’s degree in Finance, Economics, Mathematics, Statistics, or a related field; · Proven track record in developing and validating risk models; · Proficiency in statistical and mathematical modeling software; · In-depth knowledge of financial markets, instruments, and risk management principles; · Advanced knowledge of programming languages and their applicability for market risk analysis.
Python, VBA and PBI; · Fluent in English.
Diversity, Equity and Inclusion (DEI) At Galp, we have the ambition to be a Human Centered Company, and for that we acknowledge our responsibility to promote Diversity, Equity and Inclusion (DEI) by having a genuine mindset, lived on our day-to-day, in all our processes.
We believe that everyone should be celebrated and valued for who they are.
not only for their potential, but also for their distinctive characteristics.
Detalhes da oferta
- Galp
- Em todo Portugal
- Indeterminado - Indeterminado
- 09/09/2024
- 08/12/2024
Requisitos do trabalho especialista medicina do trabalho distritos: braga; porto no âmbito da nossa estratégia de crescimento, estamos em fase recrutamento de profissionais licenciados em medicina, com curso em medicina do trabalho e / ou especialização em medicina do trabalho, para prestação de serviços......
A globalprev empresa de segurança e saúde no trabalho, sediada em vila nova de famalicão, procura técnico segurança no trabalho... promover a melhoria das condições de segurança do trabalho nas empresas clientes através da implementação das atividades de segurança do trabalho contratadas pelo cliente......
No âmbito da nossa estratégia de crescimento, estamos a recrutar técnico de segurança no trabalho m/f / técnico superior de segurança no trabalho m/f, a tempo inteiro... outros dados de posição oferece-se: - integração em equipa de trabalho experiente; - todas as regalias em vigor na empresa......
Requisitos do trabalho requisitos preferenciais: - disponibilidade imediata / curto prazo... no âmbito da nossa estratégia de crescimento, estamos a recrutar técnico de segurança no trabalho m/f / técnico superior de segurança no trabalho m/f, a tempo inteiro, com ou sem experiência......
Informações sobre a função: abordagem direta de pessoas nas ruas previamente selecionados e autorizados sobre o trabalho da organização; angariação de novos amigos sos (doadores regulares) para as aldeias de crianças sos; horário: 10h-16h (part-time) - 5 horas de trabalho e 1h de pausa em equipa; segunda......
Informações sobre a função:abordagem direta de pessoas nas ruas previamente selecionados e autorizados sobre o trabalho da organização;angariação de novos amigos sos (doadores regulares) para as aldeias de crianças sos;horário: 9h-15h; 10h-16h; 13h30-18h (part-time) - 5 horas de trabalho e 1h de pausa......
Informações sobre a função: abordagem direta de pessoas nas ruas previamente selecionados e autorizados sobre o trabalho da organização; angariação de novos amigos sos (doadores regulares) para as aldeias de crianças sos; horário: 10h-16h (part-time) - 5 horas de trabalho e 1h de pausa em equipa; segunda......
Informações sobre a função: representar a maior organização do mundo com modelo diferenciado de acolhimento de crianças; abordagem direta de pessoas nas ruas e no porta a porta previamente selecionados e autorizados (nas cidades de lisboa e porto) sobre o trabalho da organização; angariação de novos......
Requisitos do trabalho language requirements:portuguese: native (from portugal)german: fluentenglish: fluent qualifications:native proficiency in portuguese (from portugal)... ensure accurate translation of ingredients, feeding recommendations, and other product details... adapt surveys and questionnaires......
Job summary: our company is seeking a payroll specialist jr... responsibilities: manage and oversee all payroll functions for the company process payroll on a timely and accurate basis, including tracking hours worked, calculating pay, and deducting taxes and other withholdings ensure compliance with......