WORKFORCE MANAGER PLANNING ANALYST JOB DETAILS | NESTLE OPERATIONAL SERVICES WORLDWIDE SA
Descrição da oferta de emprego
This role is responsible for forecasting demand, developing workforce strategies, monitoring key performance indicators in order to drive initiatives to improve efficiency—particularly in managing remote teams.
The analyst will also support reporting, data analysis, and the implementation of projects that enhance service levels.
At Nestlé Business Services (NBS), diversity and inclusion are core values.
If you have any special needs, count on us to adapt your position.
A day in the life of...
Workforce Planning & Forecasting Develops accurate short-term and long-term workforce forecasts to ensure service level targets are met.
Optimizes scheduling, staffing, and resource allocation to balance efficiency and quality of service.
Analyses historical data, seasonality trends, and business needs to predict workload fluctuations.
Collaborates with stakeholders to align workforce strategies with operational and business goals.
Reporting & Data Analysis Creates, maintains, and enhances workforce reports and dashboards for key metrics such as productivity, adherence, and service levels.
Collects and analyses data on employee turnover, recruitment, training, and other HR metrics to identify staffing needs and gaps.
Provides actionable insights and recommendations to leadership based on data-driven analysis, leading implementation projects in cooperation with management team.
Remote Workforce Strategies Enhances remote workforce efficiency through strategic planning and AI-driven automations in place to optimize collaboration, performance, and resource allocation.
What will make you successful Bachelor's degree in Business, Statistics, Data Analytics, Operations Management, or a related field.
3+ years of experience in workforce planning, forecasting, or related areas within a contact center or consumer service environment.
Experience with Salesforce and or AWS Strong analytical and problem-solving skills, with proficiency in workforce management (WFM) tools.
Experience with data visualization tools (e.
., Power BI, Tableau) and Excel for reporting and analysis.
Ability to collaborate with cross-functional teams and adapt strategies to changing business needs.
Excellent communication skills and the ability to present complex data in a clear manner.
Knowledge of remote workforce best practices and digital collaboration tools is a plus.
Experience or certifications in project management tools are also a plus.
Detalhes da oferta
- Nestle Operational Services Worldwide SA
- 27/03/2025
- 25/06/2025
Oferta de posição como spa manager procura-se spa manager para ser terapeuta e spa manager em boutique hotel de luxo na ilha de são miguel, açores, portugal... requisitos do trabalho requisitos: - experiência como spa manager - terapeuta com versatilidade em vários tipos de massagens (clássicas e exóticas)......
Operational management · create knowledge articles to document software patch deployment and remediation tasks... responsibilities strategy & planning · develop patch maintenance schedules to meet client requirements to maintain compliance for software updates and contracts... · manage and ensure effectiveness......
Perfil do candidato:- experiência comprovada como key account manager na área do retalho e distribuição... descrição da vaga:estamos à procura de um key account manager experiente para se juntar à nossa equipa! se tens paixão por vendas, uma visão estratégica para o mercado de retalho e és orientado......
Assurer le suivi du capacity planning détaillé... rattaché directement au responsable des opérations, vous intégrez l’équipe infrastructures au sein des services d’infrastructure technique (tis) en collaboration avec les équipes réseau, environnement user et systèmes sur un dispositif de 15 personnes......
D2destás interessada/o? envie já o teu cv com a referência ''job business manager - coimbra'' ---------> *****@*****... és tu?função- angariar novos clientesoferecemos- formação inicial e contínua- ordenado base + comissões- possibilidade de crescimento para departamento interno- bônus de performancerequisito-......
Desafio: atualmente, encontramo-nos a recrutar um(a) luxury store manager para uma marca conceituada dentro do segmento de acessórios de luxo - óculos de sol... principais responsabilidades: -gerir o plano de atividade da loja; -alcançar os objetivos definidos, previamente, pela empresa; -capacidade......
Estamos a recrutar um assistant marketing manager (m/f) na área de lisboa, para uma empresa líder de soluções inovadoras de qualidade de serviço (qos) e qualidade de experiência (qoe), dedicado a fornecedores de serviços de internet que procuram melhorar a experiência do cliente... com/formula-do-talento/job/l9w9v6v4......
Principais tarefas a desenvolver no estágio: apoio na promoção e venda da empresa diretório de empresas 2024/25 employer branding conference 2025 feira das feiras de emprego plataformas de sw para feiras de emprego curso certificado em employer branding participação em +30 feiras de emprego a nível......
A buyme property, empresa em expansão e de excelência a celebrar 25 anos de sucesso no mercado imobiliário algarvio, com escritórios em vilamoura, quarteira, almancil e faro, seleciona para buyme prestige, projeto no mercado imobiliário de luxo: project manager... responsabilidades: gestão 360º do projeto......
Estamos a reforçar o departamento de vendas, com a função de sales manager (m/f/d): principais funções:• promover as unidades hoteleiras nos potenciais mercados nacionais e internacionais; • manutenção da carteira de clientes e angariação de potenciais novos clientes; • prospeção de mercado nacional......